Tasmania

17 oktober 2018 - Battery Point, Australië

Zeventien oktober alweer. Waar blijft de tijd?

Ik zit dit te schrijven bij Jackman & McRoss, een zaakje met diverse identiteiten: bakker, patisserie, coffeebar en breakfast- & lunchroom. Het ontbijt is achter de kiezen en de eerste koffies zijn gedronken. Klaar voor de rest van de dag dus.

Oh ja, bijna vergeten; Jackman & McRoss zit in Hobart, Tasmanië. We zijn hier gisteravond aangekomen na een vlucht van nog geen twee uur. Zelfs op het vliegveld was de lucht die we inademen heerlijk fris, als in zonder vervuiling. Een verademing, zeker na Darwin. Dit is mijn tweede keer in Tazzy en ik keek er erg naar uit om hier terug te komen. En terecht lijkt het; het voelt als thuis komen (ja ja, klinkt zo zweverig, maar ervaar het maar, dan snap je wat ik bedoel).

De hotelkamer (Galleria Salamanca Hotel) is simpelweg Grandioos! Ik zou er zo in kunnen wonen (hoewel een beetje klein wellicht). Het is een frisse, schone, jonge kamer, met leuke meubels, kleurrijke jonge schilderijen en gewoon allemaal netjes en tof. En dan ook nog op de meest geweldige locatie (middenin het hippe uitgaansdeel bij de haven en naast de Irish pub 😜). Dikke vette topper dus.

Vandaag gaan we dan eindelijk écht hiken. Iets waar we lange tijd naar uit hebben gekeken. De natuur hier op Tazzy is er voor gemaakt. Het weer valt alleszins mee (gister was de voorspelling nog 90% kans op regen, nu is het droog en de kans is gereduceerd naar 40%).

Oops, bijna vergeten te vertellen wat we tussen Darwin en nu allemaal hebben uitgespookt; bijzonder weinig 😊 We hebben heerlijk gechillt in het fijne huis van Jeannette en Eric. We hebben geocaches gezocht (en gevonden), we hebben met een aantal vrienden van J&E fikkie gestookt, we hebben in de tuin gewerkt, samen geluncht, gedineerd, boekenwinkels bezocht en oh ja, een verrukkelijke wijnproefmiddag gedaan (Hugh Hamilton & Wirra Wirra, waarbij de eerste de grote winnaar is).

Zo, de tweede cappuccino is bijna op, de warme Choc Chip Muffin vordert gestaag. Nog even de zaken hier afhandelen en dan gaan we op pad!

CU!

1. Yescika:
    17 oktober 2018
    Wat heerlijk allemaal. Zie het helemaal voor me. Doe voorzichtig saampjes en nog maar lekker genieten.