Falls & Crocs

8 oktober 2018 - Katherine, Australië

We zijn dus al een paar dagen in NT (Nothern Territory); de eerste dagen hebben we in Darwin doorgebracht. Een leuke kleine stad, met maar 125.000 inwoners, met grote Aziatische invloeden, waardoor we heerlijk Vietnamees hebben gegeten gisteren.

We zijn begonnen in Parap Village, niet ver van Darwin Centrum vandaan. Daar hebben we eerst lekker ontbeten met een lekker kopje koffie, en zijn daarna de markt opgegaan. De broodnodige hoed gescoord en vooral onze ogen uitgekeken. Na een paar geocaches te hebben gezocht (en gevonden) zijn we Darwin City gaan verkennen; dit hebben we vooral dmv het uitproberen van de diverse types bier en cider’s gedaan 😉 Ja, die smaken ook in Darwin erg lekker 😜 Ook in de City een paar caches gepakt, vooral omdat je op die manier op plekken komt, die je anders niet opgezocht had, zoals The Traveler’s Walk, het pad wat de werkers aan de wharf op en af liepen in de “early years” van Darwin.

Gisteren zijn we op een tour geweest door Litchfield National Park. Fantastisch is toch wel het meest uitgesproken woord denk ik. In een busje, waar we bijna twee uur op hebben gewacht (ja hoor, hebben ze stiekem de tijd een uur verzet toen we lagen te slapen!) met een gezellig groepje van twaalf. De eerste stop was bij Wangi Falls; in één woord FANTASTISCH! Wát een scenery om in te zwemmen zeg! Werkelijk een paradijs op aarde. Ik heb op geen mooiere plek gezwommen dan dit.

Na een lekkere verse lunch, up we got, to the next stop; Florence Falls. Ja ook belachelijk mooi, hoewel wij ervoor kozen een stukje te wandelen. De plannen om te hiken zijn hier gesmolten; way and way to hot! Maar dit was een leuk stukje hobbelen, hoewel ik ondanks het rustige tempo volledig oververhit aankwam bij de bus 🤯 Hup, door naar Buley Rockhole, voor een heus bommetje; zo welkom na die oververhitting!

Snel door, want we moesten nog een rit van 1,5 uur afleggen voor de crocs. Ik had me er weinig van voorgesteld om eerlijk te zijn. Ik verwachte ze op een grote afstand, alleen door de zoomlens van m'n Canon te kunnen spotten, maar niks was minder waar. Niet alleen kwamen ze naast de boot, ze knalden soms tegen de boot op. Ik kreeg van een van de velen die we gezien hebben (was het Snappy, het zusje van Schnappie denk ik..🤔) zelfs een klots water in m'n snufferd 😂. Wat een ervaring, echt super gaaf. Hoewel de Hobbit (serieus, dezelfde blote voeten 🙈) die de Croc-tour gaf een beetje te pro-crocs en anti-mens was, maar dat is wel typerend voor beschermers van een bepaald dier of ras. Anyhow, wat een toffe dag was dit!

En dat was dus gisteren. Vandaag hebben we Darwin achter ons gelaten en zijn we richting het zuiden gereden. We zijn via Robin Falls (een stroompje midden in de droge niks) naar Pine Creek gereden (wat een nogal slaperig stadje bleek te zijn), om daar, ja ja, nog een paar Geocaches te pakken (en te tanken en wat te lunchen). En toen door naar onze eindbestemming; Katherine. Dit plaatsje ligt vlak naast Nitmiluk, een natuurgebied onder de Kakadu National Park. Morgen gaan we daar een cruise maken en daarvoor, je raadt het al… 😉

Wordt vervolgt….

1. Linda Quivooij:
    8 oktober 2018
    Ziet er prachtig uit daar! Geniet er nog van, en leuk om de verslagjes te lezen 😁
  2. Wenche:
    8 oktober 2018
    Ik lees ook met veel plezier je blog en ben stiekem wel een beetje jaloers :-)
    Maar het haalt ook weer mooie herinneringen van mijn tijd in Australië naar boven.
    Geniet ervan maar dat gaat wel lukken denk ik!
  3. Ria:
    8 oktober 2018
    Oh wat heerlijk om te lezen! Ik geniet met jullie mee hoor, gewèldig allemaal!!
  4. Yescika:
    9 oktober 2018
    Het is duidelijk dat je verder moet met schrijven. Je verhalen lees je met plezier en een beetje jaloezie dan😉. Houd ons vooral op de hoogte ben graag beetje jaloers